משלוחים חינם בקנייה מעל 400 ש”ח!

תפריט

תפריט

בטיחות קודמת לכל! 
חובת קריאה לכל גולש קייט


כיצד תשמור על בטיחות בגלישת קייט?


שיעורים מקצועיים
גלישת קייט (עפיפונים) הינו ספורט אתגרי ומסוכן ולכן חשוב לקחת שיעורים מקצועיים.
שיעורים מסודרים ילמדו אותך את היסודות ההכרחיים והנחוצים להתחלה, כמובן שגם יתנו לך נקודת פתיחה טובה ויקדמו אותך בכניסה למים ויאפשרו לך לשלוט במצב.
אצלנו שיעורי הגלישה הם ברמה הגבוה ביותר, הלימוד כולל טכניקות משולבות של ניסיון רב ובדיקתם!
במהלך השיעורים תלמדו בין היתר את הדברים הבאים: הנפה והנחתה של עפיפון בשליטה והבנה, שחרור ממצבי חרום, הכנה וחיבור נכון של החוטים,הרמה מהמים, שליטה בגוף, שליטה בגלשן, התחלת הגלישה והבנה מתי ואיך העפיפון עף ומגיב.

הנפה והנחתת העפיפון בבטיחות
למעלה מ-90% מהתאונות בגלישת קייט קורות עוד בשלב ההנפה בשל הסיבה שהכל קורה על הקרקע (חוף בספורט שלנו).
לפני ההנפה יש צורך לבדוק מספר פעמים את כיוון החיבורים בחוטים, חיבור בכיוון הלא נכון או סיבוך בחוטים עלול לגרום לחוסר שליטה בעפיפון. לא רצוי להשתמש באדם שאינו יודע את החוקים בזמן ההנפה, וודאו כי העוזר שלכם הבין את הכלל המוסכם והזהירו אותו בעדינות מראש. וודאו שבהנחתה מי שתופס לכם את הקייט יודע כיצד לתפוס ושהוא מבין שמדובר בבד וחוטים ושאין לו שום כוונה להניח את הקייט על זכוכיות צדפות, מדורה מאתמול, מסמרים, גדרות וכו.

שמור על כללי הסדר והשמע לתנאים וליכולות שלך להתמודד איתם
לעולם אל תניף עפיפון גדול מדי ברוחות חזקות , דע את טווח הרוח של העפיפון שלך.
ככול שהרוח חזקה יותר כך יש פחות מקום לטעויות. עדיף מצנח קטן יותר , וודא כי המידה של העפיפון שלך שווה לשל אחרים באותם התנאים ובאותם המשקלים, אם אינך בטוח שאל גולשים מנוסים.

בדוק את הציוד לפני הגלישה
וודא כי החוטים אינם שחוקים וללא קשרים, קשרים בחוטים יצרו נקודות חולשה.
בדוק את העפיפון ואת נקודות החיבור של החוטים, סגור היטב את הטרפז, התבונן על הגלשן סגור קסדה, רצ’רצ’ אפוד ציפה, ובחורף גם את חליפת הגלישה.וודא שהם במצב תקין – כשל בציוד כאשר נמצאים במים יכול להוביל לבעיה לא נעימה. חוטי שנקרע יכול לגרום לך לאבד שליטה לחלוטין על העפיפון בזמן שהעפיפון מסתובב במרכז החלון (מרכז הכוח) והתוצאה של כאלו מקרים אף יכולה לגרום לפציעה לא נעימה.

שמור מרחק בינך לבין הסביבה שלך
תמיד השאיר טווח לטעויות כפי שהכללים דורשים.
אחת הבעיות הגדולות בגלישת עפיפונים הוא חוסר הזמן והמרחק כאשר דברים קורים, עפיפונים יוצרים כוח שקשה לנטרל במהירות,רוב הפגיעות הקשות נגרמים כאשר גולש נגרר לחפץ זר בחוף.

וודא שיש לך מערכת שחרור מהיר תקינה
בדוק שמערכת השחרור המהיר שלך עובדת תחת לחצים גדולים ותעבוד בכל מצב.

חוטים מסכנים את הסביבה
כח החוטים תחת לחץ מהעפיפון יכולים לקטוע איברים. רצוי תמיד לקפל חוטים בזמן שהעפיפון מונח על החוף, ואין להשאיר את העפיפון ללא השגחה.
אסור להניף את העפיפון שמתחת לרוח ביחס לעפיפון ישנם אנשים או בעלי חיים, החוטים עלולים להסבך בהם. וודאו שיש מספיק מקום בין העפיפון לבין האנשים.

לקריאת חוקי דרך בים – גלישת רוח וקייט >> לחצו כאן


×
דילוג לתוכן