משלוחים חינם בקנייה מעל 400 ש”ח!

תפריט

תפריט

מפרץ הדיאמונד הד או החלק הדרומי של חוף צאלון נמצא עשרות מטרים ספורים צפונית מערבית לצומת כורסי שברמת הגולן.

אם תסתכלו עליו במפה תראו ממש צורה של יהלום שנכנס אל תוך הים ומאפשר גלישה סביב כל המפרץ הזה כמעט בכל זווית של רוח, מערבית או צפונית, שנושבת לה באדיקות כמעט מידי יום בכל עונת הקיץ, מיוני ועד תחילת ספטמבר.

אם אתם יושבים לארוחת בוקר נעימה על החוף בים התיכון ומרגישים בריזה של 10-12 קשרים, כנראה שזה הולך יום טוב בכנרת.

במדדים תוכלו לראות איך הבוקר עובר על חוף בת גלים שבחיפה, לשם הרוח מגיעה בדרכה לכנרת, בסביבות 10:00 בבוקר בעונה זו, בעוצמה של 15-20 קשרים.

הגלישה בכנרת היא תענוג שקשה לתאר במילים. זה ההוואי שלנו.

מתוך המים וגם בדרך לחוף תראו את שלוחות הרי הגולן הזהובות נשפכות מטה אל שורות מטעי המנגו והבננה, שכבות שכבות של צמחיה טרופית, נחלים, יישובים קטנים ופסגות של הגליל והחרמון מוסיפים לגלישה אקזוטיות פראית.

התנאים בכנרת בהחלט לא מתאימים לכל גולש. צריך לדעת לחדד היטב מנקודה לנקודה, לשלוט בקייט ולהכיר אותו ולנקוט משנה זהירות בכל הקשור להנפה ולכניסה למים.

כדאי גם לשלוט במנגנון השחרור המהיר ולדעת איך שוחים עם הקייט. בעשרים ואחת השנים בהן אני גולשת, הספקתי לראות כבר עשרות מקרים של הסתבכויות ותאונות, קטנות וגדולות, שנבעו כתוצאה מהתנאים המאתגרים בחוף.

אבל כל זה לא צריך להרתיע אתכם, אלא רק להגביר את עירנותכם. 

החוף בכנרת הוא חוף סלעי ולרוב גם אזור ההנפה מוגבל מאוד במקום. לכן כדאי לפרוס את הציוד רק לפני הכניסה למים ולקפל את הבר מיד כשיוצאים.

מומלץ לגלוש עם קסדה ואת ההנפה לבצע בעדינות רבה דרך קצה חלון הרוח ולחכות למשב קבוע של רוח. אם הרוח חזקה, כדאי אפילו לשבת על הקרקע בעת ההנפה ולבקש ממישהו לאחוז מאחור.

זכרו, גם גרירה של מטרים ספורים עלולה להיות קטלנית ולא נעימה לכן אין מקום לטעויות בהנפה ומומלץ תמיד להיות מוכנים לשחרר את הקייט מכם במקרה של משב רוח לא צפוי.

בימים של רוח חזקה מאוד, אני מעדיפה לא לקשור את עצמי לקייט במנגנון הבטיחות ולהתחבר רק אחרי ההנפה. אך לכל אחד יש את הטריקים שלו. 

אחרי שהנפתם את הקייט, כנסו אט אט בין הסלעים (השאירו את הכפכפים בקו החוף) עד לעומק בו תוכלו לעלות על הגלשן או אם צריך, להיגרר מעט

אל תוך המים כדי להתרחק מהחוף (הקייט בקצה החלון החיצוני וגורר אתכם פנימה, הגלשן ביד).

וכעת אתם פנוים לעלות על הגלשן ולנסות את מזלכם. אם החידוד עדיין אינו טבע שני אצלכם, תוכלו לנצל צינור ונטורי מיוחד שקיים בכנרת – גלשו למרחק של כמעט קילומטר קדימה לכיוון היציאה מהחוף ולכיוון צפון הכנרת, כשתחזרו משם תגיעו לקו החידוד הרחוק ביותר, שם תוכלו להרגיש תמיד בנוח לנסות תרגילים חדשים וכשתרצו, היסחפו מזרחה בחזרה אל החוף. 

דיאמונד כנרת

 

[CP_APP_HOUR_BOOKING id=”1″]

×
דילוג לתוכן